De uferdige utdanningsreformer og Fagfornyelsen (LK20) (Heftet)

om det som var, det som er, og det som ennå ikke er til

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2021
Antall sider: 286
Forlag: Gyldendal
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788205542884
Kategori: Pedagogikk
Omtale De uferdige utdanningsreformer og Fagfornyelsen (LK20)
Denne boka om de uferdige reformer i skolen viser til at reformene aldri er blitt fullt ut realisert i forhold til sine intensjoner. Bokas innhold får fram at den nåværende reformen om Fagfornyelsen (LK20) utvikles i spenningsforholdet mellom «det som var», «det som er», og «det som ennå ikke er til». Det gjør det viktig å se Fagfornyelsen (LK20) i lys av tidligere utdanningsreformer. Boka retter i særlig grad oppmerksomheten mot utviklingen av en skole for alle. Temaene i boka er om verdier, inkludering, tilpasset opplæring, spesialundervisning, utdanningsledelse, lærerrollen, rollen som lærerspesialist og skolen som lærende organisasjon. En rekke av de forskningsarbeidene forfatterne har gjennomført er med i boka, samtidig viser teksten i stor grad til andre relevante norske og internasjonale studier. Utdanningsreformene med Fagfornyelsen (LK20) blir ikke bare beskrevet, men også vurdert med kritiske momenter.

Til toppen

Flere bøker av Halvor Bjørnsrud og Sven Nilsen: