Kvalitet og kvalitetsopplevelse (Heftet)

en bok om kvalitet i arbeid med mennesker

Forfatter:

, , , og

Legg i ønskeliste

Forfatter: , , , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2011
Antall sider: 116
Forlag: Vigmostad & Bjørke AS
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245010916
Kategori: Helse- og sosialfag
Omtale: Kvalitet og kvalitetsopplevelse
Denne boken tar opp aktuelle spørsmål om kvalitet og kvalitetsopplevelse på kunnskapsbaserte arbeidsplasser. Forfatterne stiller spørsmål om hva som skjer når metoder som har sin opprinnelse i industriproduksjonen, blir forsøkt overført og tilpasset til arbeid med mennesker. Hvilke begrensninger ligger det i et slikt teknisk og logisk språk, og hvilke maktrelasjoner kan et slikt språk understøtte? Hva menes egentlig med kvalitet i arbeid med mennesker? Hva kan en leders bidrag til kvalitet være i en kunnskapsbasert virksomhet, hvor de som utfører arbeidet, ofte har større forutsetninger for å vurdere kvaliteten enn lederne? Kan det tenkes en annen form for kvalitetssikring, som bygger på mellommenneskelig etikk?

Til toppen

Flere bøker av Dag G. Aasland, Solveig Botnen Eide, Hans Herlof Grelland, Aslaug Kristiansen og Hans Inge Sævareid: