Samhandling og kvalitet i helseorganisasjonar (Heftet)

Legg i ønskeliste

Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2014
Antall sider: 214
Forlag: Universitetsforlaget
Språk: Bokmål / Nynorsk
ISBN/EAN: 9788215023410
Kategori: Helse- og sosialfag
Omtale: Samhandling og kvalitet i helseorganisasjonar
Hva skal til for å få til god og effektiv samhandling i helse- og omsorgssektoren? Helse- og omsorgsektoren er en del av kjernen i velferdsstaten og innbyggerne har krav på gode tjenester. I dag går omtrent hver femte krone som brukes i statlig eller kommunal sektor til helsestell. Ressursene er ikke ubegrenset. Dette er bakgrunnen for at organisering og samhandling er sentrale temaer hver gang det er snakk om helsestell.

I denne boken setter forfatterne fokus på kvalitet og effektivitet i forskjellige deler av helse- og omsorgsektoren. De viser sektorens kompleksitet og ser nærmere på fenomenet samhandling og vilkårene for god samhandling.
Boken henvender seg til bachelorstudenter og masterstudenter innenfor helseledelse. Den vil også være meget nyttig for praktikere som trenger en dypere forståelse for samhandlingsfenomenet og hva som skal til for å få til god samhandling i egen organisasjon.

Til toppen