Markedsføringsloven (Innbundet)

med kommentarer

Forfatter:

, og

Forfatter: , og
Innbinding: Innbundet
Utgivelsesår: 2010
Antall sider: 315
Forlag: Gyldendal akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788205396678
Kategori: Jus
Omtale Markedsføringsloven
Den nye markedsføringsloven fra 2009, som implementerer EU-direktivet om urimelig handelspraksis, har utløst behov for ny litteratur på området.

Markedsføringsretten er i utvikling, særlig på grunn av harmoniseringsarbeidet innenfor EU/EØS som førte fram til direktivet om urimelig handelspraksis (direktiv 25/2009/EF). Kommentarutgaven tar sikte på å imøtekomme dette behovet. Samtidig kommenteres også bestemmelser som ikke er endret i forhold til den tidligere loven, som f.eks. kravet til god forretningsskikk, bedriftshemmeligheter og produktetterlikning m.m. Kommentarutgaven er resultat av et samarbeid i regi av Kluge Advokatfirma DAs avdeling for IKT og immaterialrett.

Til toppen

Andre utgaver

Flere bøker av Tore Lunde, Ingvild Mestad og Terje Lundby Michaelsen: