Det helhetlige reiselivsproduktet (Heftet)

bind 2

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2016
Antall sider: 283
Forlag: Fagspesialisten
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788299292931
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Omtale Det helhetlige reiselivsproduktet
Destinasjonsledelse er den første boka i sitt slag. På norsk, med norske eksempler, presenteres reiselivsutvikling og destinasjonsledelse med én stemme og ett sammenhengende modellapparat. Modellapparatet, som bygger på Det helhetlige Reiselivsproduktet bind 1, Reisemålet, er originalt og lettfattelig, og gir leseren en helhetlig forståelse av destinasjonsledelse som en utfordrende virksomhet innen et komplekst næringsområde.
Kunnskapsgrunnlaget i boka er primært erfaringer fra forfatterens arbeid med reiseliv siden 1984, og deltakelse som reiselivsfaglig ekspert i viktige norske utviklingsprosjekter som Lillehammer OL-94, etablering av landsdelsselskaper, Nasjonale Turistveger, Nasjonal Reiselivsstrategi, kommunale reiselivsplaner med mer. Stoffet er videreutviklet gjennom forelesninger og presentasjoner på en rekke nivå i inn- og utland.
Boka introduserer en viktig distinksjon mellom et reisemål og en destinasjon. Den går detaljert gjennom hovedoppgaver og støtteoppgaver i destinasjonsledelse. Boka bidrar også til en original utvikling av Michael Porters verdikjede ved at destinasjonen presenteres som et verdisystem.
Boken er skrevet for studenter på høyskolenivå, men henvender seg gjennom et enkelt språk til alle som med ulik bakgrunn og i ulike posisjoner, er interessert i utvikling av besøksnæringen.

Georg Kamfjord har bakgrunn som siviløkonom og sosiolog. Han er førstelektor ved Handelshøyskolen BI. Kamfjord har arbeidet med reiseliv siden 1984 - på Høgskolen i Lillehammer forut for Handelshøyskolen BI.

Til toppen