Det samskapte merket (Heftet)

Hvordan samskaping genererer innovasjoner og utvikler merker

Forfatter:

Adrian Peretz (Oversetter)

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2012
Antall sider: 224
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
Oversatt av: Peretz, Adrian
ISBN/EAN: 9788202367299
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Fag: Innovasjon, Markedsføring, Organisasjon og ledelse
Nivå: Akademisk
Omtale Det samskapte merket

Samskaping, eller «co-creation», har de senere årene fått mye oppmerksomhet innen fagområder som strategi, markedsføring, merkevarebygging og innovasjonsledelse. Det handler om å skape konkurransefortrinn ved å fokusere på hvordan verdiskaping skjer i samspillet mellom organisasjonen og kundene.

Det samskapte merket undersøker – ved hjelp av casestudier som Barclays, Mozilla, Kraft, Yellowtail, Virgin og Danone – hvordan samskaping kan bidra til å hjelpe organisasjoner med å være nytenkende i forhold til kundene sine, ved bruk av både personlige og nettbaserte tilnærmingsmåter. Boken gir verdifull innsikt for yrkesutøvere innen markedsføring og merkevarebygging, enten de er nye i forhold til denne måten å arbeide på eller er på jakt etter ideer for å bedre kunne forstå temaet.

Til toppen

Du vil kanskje også like