Forbrukeratferd (Heftet)

kjøpsatferd og økonomisk psykologi i markedsføringen

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2011
Antall sider: 378
Forlag: Universitetsforlaget
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788215018218
Kategori: Markedsføring
Omtale Forbrukeratferd
Dette er den eneste norske grunnboken i forbrukeratferd. Boken tar for seg viktige teorier omkring forbrukernes atferd ved kjøp og bruk av varer og tjenester.
Hvorfor har noen produkter appell i markedet og andre ikke? Forbrukernes kjøpsatferd sier oss hva som ligger bak et kjøp.

Boken tar for seg viktige teorier omkring forbrukernes atferd ved kjøp og bruk av varer og tjenester - herunder motiver, informasjonsbehandling, holdningsspørsmål, persepsjon etc. Disse teoriene har også betydelig relevans for flere former for offentlig virksomhet. Sentralt står kjøp og bruk av forbruksvarer. Det er imidlertid også tatt med et kapittel om kjøpsatferd i bedriftsmarkedet .

Boken er beregnet på videregående studier i markedsføring, men bør også være av verdi for personer som til daglig arbeider med markedsføring. Denne 8. utgaven av «Forbrukeratferd» er grundig og gjennomgående revidert. I tillegg er det kommet til et nytt kapittel om etikk og sosialt ansvar.

Til toppen

Flere bøker av Hans Mathias Thjømøe og Erik Lee Olson: