Industriell markedsføring (Heftet)

konsepter og planlegging i teori og praksis

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 1996
Antall sider: 325
Forlag: Gyldendal Norsk Forlag
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788200224372
Kategori: Markedsføring
Omtale: Industriell markedsføring
Industriell markedsføring i klassisk forstand består i å bringe kapitalvarer, teknologi og tjenester fram til institusjonelle kjøpere, der kjøpsatferden antas å være rasjonell. Dette krever arbeidsmåter, metoder og kompetanse som er annerledes enn i konsumvaremarkedsføring. Kjennskap til kjøpsatferd, salgsplanlegging og selgerstyring er nøkkelord for suksess. Forfatteren tar utgangspunkt i den utvikling som har skjedd i industriell markedsføring som et resultat av de enorme strukturelle endringer som har funnet sted både i samfunnet generelt og innenfor de fleste bransjer i næringslivet. Boka er tilpasset norske forhold og inkluderer nyere teorier innenfor FoU-planlegging, strategisk planlegging (ressursperspektivet) og relasjonsbygging i alle ledd av verdiskapningskjeden. Boken er praktisk orientert med sterk fokus på praktiske planleggingsverktøy. Mange eksempler og figurer gir forståelse av den totale markedsføringsprosessen fra den gode idé til ferdig produkt.

Til toppen

Flere bøker av Gunnar E. Wille: