Innføring i markedsføringsledelse (Heftet)

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2012
Forlag: Akademika
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788232100262
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Omtale Innføring i markedsføringsledelse
Innføring i markedsføringsledelse dekker grunnprinsippene i markedsføringsledelse. Det viktigste arbeidsverktøyet er markedsplanen, og boken gir en grundig beskrivelse av hva en god markedsplan bør inneholde, og av arbeidsprosessen.
Vellykket markedsføringsledelse dreier seg om å utvikle en effektiv kundeledelse, en effektiv produktledelse og en effektiv merkeledelse. Forfatteren legger vekt på at disse tre ledelsesområdene bør sees i sammenheng i arbeidet med å selge selskapets produkter og tjenester. En slik helhetlig tilnærming innebærer at kunderelasjoner og merkenavn bidrar til produktets verdi. Boken synliggjør også viktigheten av analyser av kunder, markeder og konkurrenter. Grundige og kontinuerlige analyser er en forutsetning for å identifisere hvilke tiltak som gir effekt og langsiktig lønnsomhet.
Fred Selnes er professor i strategi og markedsføring ved Høyskolen i Buskerud.

Til toppen