Organisasjonsdrevet merkebygging (Heftet)

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2007
Antall sider: 276
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202275471
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Fag: Markedsføring, Organisasjon og ledelse
Nivå: Akademisk
Omtale Organisasjonsdrevet merkebygging

Organisasjonsdrevet merkebygging er en bok med en ny og frisk innfallsvinkel til merkebygging. Forfatterne utfordrer tradisjonell tenkning i merkebyggingsfaget. De mener at en bedrifts suksess avhenger av at alle dens ansatte deltar på en effektiv måte, og at dette gir fornøyde medarbeidere og øker kundenes tilfredshet. De viser at det å utvikle merkebyggingsevnen ikke er ansvaret til en liten elite, men at det tvert i mot er hele organisasjonens ansvar.

Forfatterne beskriver svakhetene ved merkebygging som er basert på tradisjonell markedskommunikasjon, og slår fast hvor viktig det er å innfri forventningene når et merkes styrke og finansielle verdi skal utvikles. Skal en organisasjon styrke merker mer effektivt, må grensene i bedriften og grensene mellom bedriften og kundene brytes ned.

Organisasjonsdrevet merkebygging går i dybden og gir leseren en ny, integrert tilnærmelse til hvordan man planlegger, strukturerer, utøver og måler et merkebyggingsprosjekt.

Til toppen

Flere bøker av Rune Bjerke og Nicholas Ind: