Reklame over alle grenser (Heftet)

tverrkulturell markedskommisjon

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2000
Antall sider: 189
Forlag: Cappelen Damm akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245608113
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Omtale Reklame over alle grenser
Reklame over alle grenser beskriver viktige forhold som internasjonale markedsførere må ta stilling til. Det gjelder blandt annet om det er fornuftig å standardisere markedskommunikasjonen i en internasjonal sammenheng. Med utgangspunkt i omfattende undersøkelser og gjennomgang av nyere teorier gir forfatterne en beskrivelse av strategiske beslutningsområder knyttet til kommunikasjon. Beveger vi oss mot en felles forbrukerkultur i for eksempel Europa?
Kan vi standardisere reklamen i denne regionen? Eller er det fortsatt kulturelle forskjeller som gjør at lokaltilpassede strategier er mest effektive?
På hvilke verdigrunnlag skal reklamen bygges på?

Til toppen