Serviceledelse (Heftet)

planlegging og styring av sannhetens øyeblikk

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2006
Antall sider: 332
Forlag: Gyldendal akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788205352865
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Omtale Serviceledelse
Markedsføring av tjenester: service som konkurransefortrinn Når omlag 80 prosent av bruttonasjonalproduktet kommer fra tjenesteytende virksomheter er det et stort behov for en bok som diskuterer ledelse av slike virksomheter. Boka ser på markedsføring som et samspill mellom kunder, organisasjon og teknologi - et perspektiv de fleste kjenner seg igjen i. Serviceledelse har befestet seg som den ledende serviceboken i Norge. Sentralt i boken er tanken om at bedrifter som gjennom sin merkevarestrategi tiltrekker seg de rette kundene som har ønsker og behov i overensstemmelse med bedriftens servicekonsept og serviceløfte, vil skape verdier for kundene. Når kundene opplever en verdi eller nytte ved å handle med bedriften, blir de tilfredse. Målet med boken blir dermed å gi leserne kunnskap om hvordan de kan skape verdier for kundene i sannhetens øyeblikk. Kun tjenesteytende virksomheter som har tilfredse kunder, vil overleve på sikt.

Til toppen

Andre utgaver

Serviceledelse
Bokmål Ebok 2012

Flere bøker av Tor Wallin Andreassen: