Det handler om å skape mer, samtidig som du gjør mindre enn før.
Kreative individer og teamene deres er den nye drivkraften i økonomien. I oppfølgeren til klassikeren 80/20 Prinsippet påviser Richard Koch sammenhengen mellom enkeltindividets fremvekst og 80/20-prinsippet - at man kan oppnå mer ved hjelp av mindre og skape nye, store rikdommer.
Forfatteren innleder med å beskrive hvordan du bli en 80/20-person - hvordan du kan bli mer kreativ, strukturert og ikke minst ha riktig fokus på tingene. Det handler om å skape mer, samtidig som du gjør mindre enn før.
Richard Koch er kjent for sin bestselger 80/20-prinsippet og en rekke andre bøker. Han er en svært vellykket gründer, med bakgrunn fra konsulentbransjen (LEK), personlige planleggere (Filofax), hotellvirksomhet (Zoffany), restauranter (Belgo) og eksklusiv gin (Plymouth).
Tidligere var han konsulent i Boston Consulting Group og partner i Bain &$1 Company. Nå er han investor og direktør i Betfair og driver rådgivning for private investorgrupper i Europa og Sør-Afrika.