Ledelse og markedsføring for mesterprøven (Heftet)

oppgavesamling

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2007
Antall sider: 101
Forlag: Læremiddelforlaget
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788279970873
Kategori: Organisasjon og ledelse
Omtale Ledelse og markedsføring for mesterprøven
Ledelse og markedsføring for mesterprøven, oppgavesamling. Denne oppgaveboken innholder oppgaver til Ledelse og markedsføring for mesterprøven (ISBN 978-82-7997-086-6) Oppgave- og læreboken kombinerer fagene Organisasjon og ledelse og Markedsføring i mesterstudiet. Det henvises også til økonomifaget, og den gir deg et innblikk i hvordan det er å lede dine ansatte og pleie dine kunder. Den er bygget opp slik at stoffet frem til tolvte kapittel stort sett dreier seg om ledelse, mens resten av boken handler om markedsføring. Unntakene er kap. 5 om lovverket og kap. 6 om kommunikasjon. Disse kapitlene har stoff fra både ledelse og markedsføring. Hvordan du bør studere, får du mange tips om i første kapittel. Hvert emne avsluttes med en oppsummering. Det er skrevet utallige bøker om ledelse, og det finnes mange ledelsesteorier. Når du lærer om ledelse, må du aldri glemme det viktigste: Det er du som skal omsette teoriene til praktisk handling. Som leder må du alltid være deg selv. Å være en blek kopi av andre gjennomskues fort. Læreboken vil gi deg et grunnlag i fagene ledelse og markedsføring. Et hovedpoeng er å bli bevisst egen rolle som leder. Du må alltid finne din egen stil ut ifra personlighet, kunnskap og erfaring. En leder må kunne samarbeide med andre, ha gode kommunikasjonsevner, vise innsikt og empati, være effektiv og målbevisst for å løse praktiske oppgaver. Selv om du ikke er jurist, må du også kunne finne frem i lover og regler og bruke disse. Oppgave- og læreboken er skrevet med tanke på mesterstudiet, men ledere i andre bedrifter vil selvsagt ha god nytte av den.

Til toppen