Læring gjennom stimulerende samspill (Heftet)

veiledning, vurdering og ledelse

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2004
Antall sider: 354
Forlag: Fagbokforlaget
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245002133
Kategori: Pedagogikk
Omtale Læring gjennom stimulerende samspill
Denne boka presenterer en plattform for å etablere felles forståelse av sentrale vilkår for effektiv læring studenter og lærere imellom. Boka presenterer sentrale sider ved læring, motivasjon, veiledning, kommunikasjon, didaktikk, ledelse av læring, vurdering og utvikling av læringskvalitet.

Bokas grunnleggende perspektiv er veiledning, og den er skrevet for "ikke-pedagoger" i teoretisk betydning av begrepet pedagogikk. Det betyr at boka ikke forutsetter at leseren har formell pedagogisk kompetanse.

Boka er full av gode eksempler hentet fra universitet, høyskole og opplæring i arbeidslivet, men representerer samtidig praktisk pedagogikk på en måte som er relevant for alle som jobber med undervisning og læring.

Den er i første rekke skrevet for lærere og læringsassistenter i høgskole- og universitetssektoren, og forfatteren henter mange eksempler fra hverdagen til lærere og læringsassistenter.

Geir O. Halland er tilknyttet Institutt for lærerutdanning ved NTNU der han arbeider med pedagogisk utviklingsprogram for vitenskapelig ansatte og opplæring av læringsassistenter. Han er også mye brukt på personalseminarer og planleggingsdager og har skrevet flere bøker innenfor veiledning, vurdering, didaktikk og voksenopplæring.

Til toppen

Flere bøker av Geir Halland: