Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser (Heftet)

Legg i ønskeliste

Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2012
Antall sider: 254
Forlag: Universitetsforlaget
Språk: Flerspråklig , Nynorsk , Bokmål , Engelsk , Dansk / Svensk
ISBN/EAN: 9788215020440
Kategori: Pedagogikk
Omtale: Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser
På mange måter kan man se denne boken som en verktøykasse: Den inneholder ulike teorier og begreper en kan bruke til å tenke med, til å utvide egne faglige perspektiver og til å åpne opp tekster for nye lesninger og tolkninger. En sentral målgruppe for boka er studenter i morsmålsdidaktikk, fra grunnutdanning til masternivå, men også andre som er interessert i tekstarbeid - både lærere og forskere. Forfattergruppen består av en rekke sentrale forskere og lærerer innenfor morsmålsfag og pedagogikk. De fleste bidragene kommer fra Norge og Norden, men også forskere fra Storbritannia og USA er representert. Boka er redigert av Synnøve Matre, Dagrun Kibsgaard Sjøhelle og Randi Solheim, som alle er tilknyttet lærerutdanningen ved Høgskolen i Sør-Trøndelag.

Til toppen