Losing i mediehuset (Heftet)

Filosofi, metoder og modeller til bruk i flermediale redaksjoner

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2008
Antall sider: 104
Forlag: IJ-forlaget
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788271473235
Kategori: Medie- og kommunikasjon
Omtale Losing i mediehuset

Losing i mediehuset er til bruk i norske mediehus som er inne i en redaksjonell integreringsprosess. Her introduseres losing (coaching) som en egnet metode i arbeidet med å utvikle kvalitet i flerkanalsamarbeidet. Bakgrunnen er det som ofte betegnes som en «revolusjon» i norsk mediebransje. Tradisjonsrike avishus og kringkastingshus er blitt mediehus, og redaksjonene utvikler seg mot konvergens (tidligere atskilte kanaler løper sammen).

Ett aspekt ved denne utviklingen er å sikre redaksjonell kvalitet i alle kanaler. I denne forbindelse er losing en aktuell metode. For å bygge ned gamle kulturer og strukturer, som har vært til hinder for samarbeid, må redaksjonene utvikle seg til «lærende organisasjoner». Boken tar for seg losingens metoder og hva som menes med en losende lederstil. Til slutt presenteres praktiske modeller for flermedial losing.

Til toppen

Flere bøker av Jo Bech-Karlsen: