Metodebok for mediefag (Heftet)

Forfatter:

, , , og

Legg i ønskeliste

Forfatter: , , , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2013
Antall sider: 319
Forlag: Vigmostad & Bjørke AS
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245014556
Kategori: Medie- og kommunikasjon
Omtale: Metodebok for mediefag
Metodebok for mediefag er en innføring i sentrale forskningsmetoder i mediefaget. Boka handler om studiet av nye og tradisjonelle medier. Forfatterne tar utgangspunkt i at metodekunnskaper er nødvendige både for å gjennomføre egne forskningsprosjekter og for å forstå og ha et kritisk forhold til funn og teorier som presenteres i den medievitenskapelige litteraturen. Kildekritikk, tekst- og diskursanalyse, kvalitativt intervju og observasjon, spørreskjema og kvantitativ innholdsanalyse er blant metodene som behandles i boka. Forfatterne diskuterer også et utvalg vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer. I denne fjerde utgaven av boka har sosiale medier fått større plass. Boka er skrevet for studenter i ulike mediefag, og egner seg i tillegg godt for studenter innenfor tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk, informasjon og markedsføring. Alle forfatterne er ansatt ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen. Helge Østbye, professor Knut Helland, professor Karl Knapskog, universitetslektor Leif Ove Larsen, professor Hallvard Moe, professor

Til toppen

Andre utgaver

Metodebok for medievitenskap
Bokmål Heftet 2007

Flere bøker av Helge Østbye, Knut Helland, Karl Knapskog, Leif Ove Larsen og Hallvard Moe: