Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter av Audun Farbrot (Ebok)
Ebok

Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter (Ebok)

Forfatter:

Ingen angrerett. Kan lastes ned fra Min side under Digitale produkter. Kan sendes til Kindle.

Last ned utdrag     Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2015
Kopibeskyttelse: Vannmerket
Filstørrelse: 1.78 MB
Filformat: EPUB
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202512378
Fag: Journalistikk og mediefag, Språk og litteratur
Nivå: Akademisk
Omtale Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter

Ved å ta i bruk sosiale medier i din forskningskommunikasjon, øker du sannsynligheten for å bli funnet på Internett. Du vil oppnå større anerkjennelse og oppmerksomhet som forsker, samtidig som den samfunnsmessige verdien av forskningen din øker.

Spørsmålet er derfor ikke om du skal være på sosiale medier som forsker og fagperson, men hvordan du skal gå fram. Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter er en praktisk håndbok som gir deg den nødvendige starthjelpen. Boka drøfter blant annet følgende temaer og problemstillinger:

  • Hvordan får du tid til sosiale medier?
  • Facebook for forskere
  • Twitter for forskere
    LinkedIn og SlideShare for forskere
  • Forskningskommunikasjon i form av video, lyd og bilder
  • Å bygge faglig identitet på nett
  • Hvordan vinne kampen om oppmerksomheten?
  • Fallgruver i sosiale medier

Boka henvender seg til forskere, fageksperter, doktorgradsstudenter og kommunikasjonsrådgivere ved universiteter, høgskoler, forskningsinstitutter og øvrige kunnskapsvirksomheter.

Til toppen

Flere bøker av Audun Farbrot: