Forbrukermarkedsføring Arbeidsbok (Heftet)

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2002
Antall sider: 192
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Nynorsk
ISBN/EAN: 9788202209957
Læreplan: R94
Komponent: Arbeidsbok
Omtale Forbrukermarkedsføring Arbeidsbok

Forbrukermarkedsføring er vårt nye verk i markedsføring og er en moderne markedsføringsbok, som er faglig à jour. Vi har valgt layout og illustrasjoner som appellerer til unge mennesker, og som er med på å gjøre faget spennende og interessant.

Forfatterne legger vekt på å bruke mange praktiske eksempler når de forklarer teoriene i markedsføringen. Boka er rikt illustrert i fire farger.

Læreboka består av to hoveddeler:

Del 1 gir innføring i grunnleggende markedsføring. Den følger markedsplanleggingsmodellen for at elevene skal se den logiske oppbyggingen av markedsføringsfaget.

Del 2 er en temadel som utdyper enkelte av fasene i markedsplanleggingsmodellen. Her blir markedsundersøkelser, produktutvikling, salg og service, e-markedsføring, lover og regler i markedsføring og reklame behandlet mer inngående.

Arbeidsboka inneholder en variert samling av oppgaver, både cases, flervalgsoppgaver og utfyllingsoppgaver. Læreplanen vektlegger at opplæringen skal være problemorientert og oppøve evnen til samarbeid, noe som blir ivaretatt i arbeidsboka.

Løsningsforslag har utfyllende svar på samtlige av oppgavene i arbeidsboka.

Nettsted med bl.a øvingsoppgaver vil være klart til skolestart.

Forbrukermarkedsføring er første bok i en serie på tre bøker. De neste bøkene Bedriftsmarkedsføring og Internasjonalisering vil dekke pensumet på de to femtimerskursene i VK2. (Kommer i 2003)

Til toppen

Flere bøker av Per Emil Nørgaard: