Antall sider: 175
Illustratør: Thorvik, Anders
Forlag: Fag og kultur
Språk: Nynorsk
ISBN/EAN: 9788211007810
Omtale Frå saga til CD 10B
Den nye utgaven av Fra saga til CD har også denne gang blitt svært godt mottatt i skolen. Det populære verket står frem i ny drakt til Kunnskapsløftet med tidsriktig design og ny struktur. Her er lyd, bilde, og tekster presentert i én pakke. Det legges stor vekt på grunnleggende ferdigheter som lesing, skriving og muntlig kompetanse. Hva er nytt? Elevbøkene er sidestilte, og lærestoffet fordeles jevnt mellom A- og B-boka. Enkelte nyskrevne kapitler med fokus på lærings- og lesestrategier. Kompetansemålene er spesifisert i begynnelsen av hvert kapittel. Oppgavene presenteres fortløpende, ikke til slutt i kapittelet. Mange nye oppgaver som trener digital kompetanse. Bruk av tankekart for å oppsummere stoffet. Nynorsk grammatikk presenteres allerede på 8. trinn. Litteraturhistorien er annerledes presentert. Kronologien er ivaretatt, men temaer i gamle tekster blir speilet mo de samme temaene i tekster fra vår egen tid. Oppslagsdel over sentrale begreper bak i boka. Enkelte spesialskrevne tekster av kjente forfattere. Hva kjenner jeg igjen? Ny utgave til tross - vi har lagt vekt på at "saga"-sjelen skal bestå! Du vil fortsatt finne vakre illustrasjoner som gir elevene et spennende innblikk i norsk og europeisk samfunnsliv. De ulike tidsepokene blir presentert på en helhetlig og oversiktlig måte hvor språk, litteratur, musikk, kunst og kultur settes i sammenheng. Oppgavene er mangfoldige og differensierte med vekt på å stimulere elevenes ulike læringsstiler. Stoffet er lagt til trinn. Det vil si at elevene hvert år får nye og varierte bøker med stoff tilpasset elevens modningsnivå. En separat lyd-CD følger verket på hvert trinn. Her finner du musikk, kåserier, intervjuer, opplesninger, debatter og mye mer. FRA SAGA TIL CD 10A OG 10B: Samtidslitteratur Nyromantikken Sjangrer, bl.a. roman, mer om novelle, kåseri, formelt brev, sjangeroversikt Oversatt litteratur Samisk språk og litteratur Reklame Nynorsk (Aasen og Vinje) Sosiolekter og dialekter Språkhistorie Litterære samtaler Grammatikk og rettskriving

Til toppen

Flere bøker av Marit Jensen og Per Lien: