Markedsføring og ledelse 1 (Heftet)

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2007
Antall sider: 352
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202258481
Læreplan: Kunnskapsløftet
Fag: Markedsføring og ledelse
Nivå: Vg2
Komponent: Grunnbok
Omtale Markedsføring og ledelse 1

Fire hovedområder
Organisasjon og marked gir et perspektiv på faget og viser samspillet mellom marked, organisasjon og ledelse. I denne delen forklares sentrale begreper, og i kapitlet Psykologi og kjøpsatferd beskrives hvordan behov, personlighet, holdninger og motivasjon styrer forbrukerens valg.

Systematisk markedsføring beskriver gangen i en markedsplan. Sentrale temaer er situasjonsanalyse, segmentering, målgruppevalg og bruk av konkurransemidlene.

Organisasjon og ledelse viser organisasjoners oppbygning og hvordan en organisasjons kultur kan analyseres og utvikles.

Temaer beskriver hvordan reklamemateriell kan produseres ved hjelp av digitale verktøy, og hvilke lovbestemmelser som setter rammer for markedskommunikasjonen.

Til toppen

Flere bøker av Per Emil Nørgaard: