Marknadsføring og leiing 2 (Heftet)

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2008
Antall sider: 336
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Nynorsk
ISBN/EAN: 9788202270223
Læreplan: Kunnskapsløftet
Fag: Markedsføring og ledelse
Nivå: Vg3
Komponent: Grunnbok
Omtale Marknadsføring og leiing 2

Fem hovedområder
Mål, strategier og markedsplanlegging utdyper hvordan en organisasjon formulerer sin visjon og forretningsidé, og hvilke mål og langsiktige strategier den kan velge. Markedsplanen er sentral og danner grunnlaget for det videre markedsføringsarbeidet.

Situasjonsanalyse og markedsinformasjon beskriver hvordan man skal gjennomføre en markedsundersøkelse, og som del av den, en konkurrentanalyse. Sentralt her er analyse og tolking av innhentede data og vurdering av feilkilder og etiske problemstillinger.

Konkurransemidlene tar for seg produktet ved spesielt å drøfte merkevarebygging og merkevarers betydning for posisjonering. Ulike prisstrategier, distribusjonsstrategier og kommunikasjonsstrategier utdypes. En konkret kampanjeplan for et produkt gjennomgås.

Personalutvikling og ledelse gjør rede for personalets og ledelsens rolle i en organisasjon, hvordan motivere og utvikle personalet (internmarkedsføring).

Etikk og samfunnsansvar drøfter organisasjoners samfunnsansvar ut fra etisk og forretningsmessig perspektiv og ser på sammenhengen mellom organisasjoners samfunnsansvar og omdømme.

Til toppen

Flere bøker av Bengt E. Olsen: