Mediepolitikk (Heftet)

skal medieutviklingen styres?

Serie: Mediesamfunnet 

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 1995
Antall sider: 178
Forlag: Universitetsforlaget
Språk: Bokmål
Serie: Mediesamfunnet
ISBN/EAN: 9788200224471
Kategori: Markedsføring
Omtale Mediepolitikk
Skal mediepolitikken styres eller skal medieutviklingen bare være et uttrykk for passiv tilpasning? I løpet av de siste femten årene har mediesektoren gjennomgått store og vidtrekkende forandringer. Valgmulighetene når det gjelder aviser, radiokanaler og fjernsynsprogram er større enn noensinne i en bransje preget av pengesterke eiere og annonsører. Mediene har viktige oppgaver i samfunnet både når det gjelder spørsmål om demokrati og kultur. Har litteraturliste og stikkordregister.

Til toppen

Bøker i serien