Markedsføringsloven (Innbundet)

med kommentarer

Forfatter:

, og

Legg i ønskeliste

Forfatter: , og
Innbinding: Innbundet
Utgivelsesår: 2010
Antall sider: 315
Forlag: Gyldendal Norsk Forlag
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788205396678
Kategori: Jus
Omtale: Markedsføringsloven
Den nye markedsføringsloven fra 2009, som implementerer EU-direktivet om urimelig handelspraksis, har utløst behov for ny litteratur på området.

Markedsføringsretten er i utvikling, særlig på grunn av harmoniseringsarbeidet innenfor EU/EØS som førte fram til direktivet om urimelig handelspraksis (direktiv 25/2009/EF). Kommentarutgaven tar sikte på å imøtekomme dette behovet. Samtidig kommenteres også bestemmelser som ikke er endret i forhold til den tidligere loven, som f.eks. kravet til god forretningsskikk, bedriftshemmeligheter og produktetterlikning m.m. Kommentarutgaven er resultat av et samarbeid i regi av Kluge Advokatfirma DAs avdeling for IKT og immaterialrett.

Til toppen

Andre utgaver

Markedsføringsloven
Bokmål Innbundet 2015
Markedsføringsloven
Bokmål Ebok 2015

Flere bøker av Tore Lunde, Ingvild Mestad og Terje Lundby Michaelsen: