Kompendium i Markedsrett (Heftet)

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2003
Forlag: Focus forlag
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788259200396
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Omtale Kompendium i Markedsrett
Kompendiet er ment som hjelpemiddel under forelesninger og til repetisjon av faget markedsrett. Del 1 inneholder markedsføringslovens vilkår for markedsføring, enerettene, reklameforbudene, konkurranseretten, avtalerettens regler om avtaleinngåelse og ugyldighetsreglene, kjøpsrettens regler om forbrukervern og markedsføringsansvar, produktansvar og angreretten ved fjernkjøp, postordre m.v. Del 2 er inntatt en rekke sentrale orienteringer fra Forbrukerombudet. Del 3 gir en innføring i reklame- og markedsføringsrett og det hele illustreres av 76 fagartikler fra saker som har vært til behandling i ulike organer for markedsrett. Med oppgaver.

Til toppen

Andre utgaver

Kompendium i markedsrett
Bokmål Heftet 1998
Kompendium i markedsrett
Bokmål Heftet 2001

Flere bøker av Sverre Faafeng og Øyvind Ursin Kavåg: