Storytelling (Heftet)

markedsføring i opplevelsesindustrien

Forfatter:

og

Ane Sjøbu (Oversetter)

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2008
Antall sider: 186
Forlag: Fagbokforlaget
Språk: Bokmål
Oversatt av: Sjøbu, Ane
ISBN/EAN: 9788245006520
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Omtale Storytelling
Storytelling har de senere år vært et hett tema. Men hva er det egentlig - gammelt nytt, døgnflue eller et viktig strategisk verktøy som er kommet for å bli? Og ikke minst, hvordan kan det brukes bevisst i arbeidet? Denne boka gjør rede for begrepet og gir eksempler på hvordan storytelling kan brukes som markedsføringsverktøy. Teori kombineres med praksis, og vi får presentert mange godt dokumenterte casestudier. Boka handler først og fremst om markedsføring av hoteller, restauranter og destinasjoner, men fremgangsmåten kan i høyeste grad brukes også i helt andre bransjer. Ved hjelp av storytelling kan man skape et helhetsbilde av bedriftens konsept, fylle varemerket med liv og skape en opplevelse for kundene. Det er et konkurransemiddel som beveger seg inn på nye områder som tidligere former for markedsføring har latt stå ganske urørt. Kundenes fantasi stimuleres, og slik legges grunnlaget for effektiv markedsføring via jungeltelegrafen. Boka er rettet mot bedriftsledere, markedsførere og kursholdere i servicenæringen og mot studier i markedsføring, reiseliv og opplevelser ved høyskoler og universiteter. Lena Mossberg er professor ved Handelshøyskolen BI og er akademikeren som sørger for den teoretiske tyngden. Hennes bok Å skape opplevelser - fra OK til WOW! ble årets markedsføringsbok i Sverige 2004. Den er utgitt på norsk i 2007. Erik Nissen Johansen, Creative Director hos Stylt Trampoli AB, står for den praktiske erfaringen. I femten år har han ledet foretaket som har fornyet opplevelsesindustrien og spesialisert seg på å skape vellykkede og sagnomsuste hotell- og restaurantkonsepter.

Til toppen

Flere bøker av Lena Mossberg og Erik Nissen Johansen: