Det er falske pengesedler overalt i Valleby. Noen har betalt med dem både på kinoen og på kafeen. Til og med i kirken har noen lagt falske sedler i kollekthåven. På skolen har noen tatt mange tusen kopier på den nye fargekopimaskinen. Er det noen sammenheng?