Markedsføring over Internett (Heftet)

fra teknologi til lønnsomhet

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2003
Antall sider: 306
Forlag: Fagbokforlaget
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788276748208
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Omtale Markedsføring over Internett
Boken viser hvordan kommunikasjon og handel med varer og tjenester på Internett kan skje med utgangspunkt i en markeds- og lønnsomhetsorientert tankegang. Forfatteren ser særlig på hvordan en virksomhet kan bruke Internett som et ledd i sitt kontinuerlige arbeid med å tilfredsstille kundebehov på en lønnsom måte. Boken konsentrerer seg om varer og tjenester rettet mot forbrukermarkedene og baserer seg på kjente modeller, men viser med utgangspunkt i nyere forskning og praksis hvordan disse må anvendes annerledes på de virtuelle arenaene. Det er gjennomgående lagt vekt på å vise norske eksempler - både vellykkede og mindre vellykkede. Gjennom bokens fremstillingsmåte vil man få oversikt og et trygt ståsted når man skal utnytte Internett som markeds- og salgskanal, enten man skal utvikle en ren e-bedrift eller man skal utnytte Internett i en eksisterende bedrift. Nils Magne Larsen er førstelektor og seksjonsleder ved Høgskolen i Harstad. Hans spesialfelt er innenfor internettmarkedsføring og internasjonal markedsføring. Larsen har sin høyskole- og universitetsutdannelse fra Tyskland, USA, England og Norge. Han er mye brukt som foreleser og innehar også flere styreverv.

Til toppen