Markedsføringsledelse (Heftet)

LØM

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2024
Forlag: Fagbokforlaget
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245048704
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Omtale Markedsføringsledelse
Markedsføringsledelse tar utgangspunkt i markedsplanmodellen. Boka fokuserer på markedsplan- og markedsstrategiprosessen, forretningsideer, kjøpsatferd, markedsundersøkelser, situasjonsanalyser og markedssegmentering. Konkurransefaktorene pris, produkt, distribusjon, påvirkning og personal gjennomgås grundig. Et kapittel tar også for seg etikk, etiske vurderinger og lover som er viktige å kjenne til i markedsarbeidet. Boka avsluttes med et eksempel på en markedsplan. Hvert kapittel har arbeidsoppgaver.

Denne utgaven er oppdatert i forhold til nye fagplaner samt i forhold til endringer innen digitalisering og bærekraft.

Læreverket er spesielt godt egnet for fagskolen både til LØM-fagene på de tekniske linjene, til ledelsesfag generelt på fagskolenivået og i mesterbrevutdanningen.

Mette Holan arbeider ved Trøndelag høyere yrkesfagskole.

Til toppen

Andre utgaver

Markedsføringsledelse
Bokmål Heftet 2019