Markedsføringsrett i et nøtteskall (Heftet)

Serie: Nøtteskallserien 

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2024
Antall sider: 307
Forlag: Gyldendal
Språk: Bokmål
Serie: Nøtteskallserien
ISBN/EAN: 9788205600126
Kategori: Jus
Omtale Markedsføringsrett i et nøtteskall
Boken gir en grunnleggende og oversiktlig innføring i markedsføringslovens regler, samt en oversikt over spesiallovgivning som oppstiller krav til næringsdrivendes markedsføring, blant annet angrerettloven, ehandelsloven og finansavtaleloven. Denne tredje utgaven av boken tar for seg de omfattende endringene i markedsføringsloven som trådte i kraft 1. oktober 2023. Både nye regler for prismarkedsføring, krav til brukeromtaler og prissammenligningstjenester, forbud mot dørsalg og nye retningslinjer for beregning av overtredelsesgebyr ved brudd på loven, er omtalt. Boken er også oppdatert med omtale av sentrale dommer i saker om bl.a. ulovlige etterligninger eller brudd på god forretningsskikk næringsdrivende imellom. Ny praksis fra Markedsrådet og de siste direktivene og forordningene fra EU på markedsføringsrettens område er også omtalt. Boken er nyttig både for studenter og for advokater, næringsdrivende, reklamebyråer og andre praktikere som trenger en innføring i en rettslig disiplin av stor betydning for både forbrukere og næringsdrivende.

Til toppen

Bøker i serien