Utdanning i kunstfag av Bjørn Bandlien, Ingvild Olsen Olaussen, Mari-Ann Letnes og Elin Angelo (Ebok)
Ebok

Utdanning i kunstfag (Ebok)

samarbeid, kvalitet og spenninger

Forfatter:

, , og

Ingen angrerett. Kan lastes ned fra Min side under Digitale produkter. Kan sendes til Kindle.

Last ned utdrag    

Forfatter: , , og
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2021
Kopibeskyttelse: Ingen DRM
Filstørrelse: 17.27 MB
Filformat: EPUB
Forlag: Cappelen Damm akademisk
Språk: Flerspråklig , Bokmål / Engelsk
ISBN/EAN: 9788202749958
Kategori: Pedagogikk
Omtale Utdanning i kunstfag
Denne antologien presenterer forskningsprosjekter som undersøker kvaliteter og spenninger i ulike former for samarbeid om utdanning i og mellom forskjellige kunstfag, kunstformer og utdanninger. Bidragsyterne er lærere, ledere og forskere fra kulturskole, grunnskole og barnehage, samt disse skoleslagenes lærerutdanninger. Datamateriale for studiene er samlet innenfor disse skoleslagene og i samarbeidsprosjekter mellom dem. Forskningsprosjektene undersøker en rekke temaer, slik som kulturskolens eksterne og interne samarbeidskonstellasjoner, mangfold, trivsel, spenninger og motsetninger ved samarbeid mellom kulturskole og grunnskole, møter mellom ulike kunstsyn i praksisfeltet, tyske musikkskolelæreres utfordringer i møte med musikkundervisning i grunnskolen, samarbeid mellom studenter og barn om produksjon av musikkteater, statistisk beskrivelse av valgfaget Produksjon for scene, undersøkelser om hvordan performative og transformative pedagogiske praksiser med blant annet motstand, forstyrrelser og overskridelser som sentrale elementer, kan åpne for forståelser av ulikhet og det underlige. Antologien inneholder også en oversikt over den omfattende forskningen om samarbeid mellom musikkskole og grunnskole i Tyskland knyttet til prosjektet Jedem Kind ein Instrument. Antologien gir særlig et bidrag til forskning hvor kulturskolen er et omdreiningspunkt, siden kulturskolen står i så mange ulike samarbeidskonstellasjoner. Ideen om antologien ble unnfanget i et musikkpedagogisk forskningsmiljø som i trå med fokuset på samarbeid, ønsket å omfavne bredden av ulike kunstfag, kunstformer og utdanninger.

Til toppen