Visuell kommunikasjon (Heftet)

Serie: Forskningsmetoder 

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2021
Antall sider: 124
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
Serie: Forskningsmetoder
ISBN/EAN: 9788202655402
Kategori: Medie- og kommunikasjon
Fag: Markedsføring, Mediefag, Metode og studieteknikk, Metodefag
Nivå: Akademisk
Omtale Visuell kommunikasjon

Visuelle uttrykksformer er like viktige som tekstlige. Farger, typografi, komposisjoner, bilder og tredimensjonale objekter er meningsbærende størrelser. I boken Visuell kommunikasjon presenteres en sosialsemiotisk tilnærming til analyse av visuelt materiale. Det betyr å analysere hvordan vi bruker semiotiske ressurser til å skape mening i ulike kontekster.

I boken presenterer forfatteren grunnprinsippene i en sosialsemiotisk tilnærming til kommunikasjon. Det gis også flere eksempler på hvordan metoden kan anvendes i praksis, på alt fra analyse av markedsføringskampanjer til byutviklingsprosjekter, med det visuelle som omdreiningspunkt.

Boken vil være av interesse for studenter og forskere innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag.

Til toppen

Andre utgaver

Visuell kommunikasjon
Bokmål Ebok 2021

Du vil kanskje også like

Bøker i serien